Зміст:
1. Чому виникає потреба в частій зміні оливи?
2. Коли потрібно проводити заміну масла в ДГ (дизельному генераторі)?
3. Як вибрати мастило для дизельного генератора?
4. Заливаємо масло правильно

Двигун внутрішнього згоряння в процесі експлуатації піддається серйозним навантаженням. Саме тому в нього слід регулярно заливати оливу, що має певні характеристики. Як часто потрібно обслуговувати мотор дизельного генератора і яке масло використовувати? Дізнаєтеся з нашої статті.

Чому виникає потреба в частій зміні оливи?

На сучасному ринку ви зустрінете безліч моделей дизель-генераторів. Приватні домоволодіння для вироблення електрики застосовують агрегати потужністю 5000-15000 Вт. Промислові підприємства встановлюють обладнання, потужність якого перевищує 15 кВт.

Завдяки сильному тепловому навантаженню на двигун, відбувається викид сажі та окису. На додаток до перегріву йде підвищений тиск, що призводить до того, що в камері згоряння активно окислюються продукти. Через ці причини залите масло швидко старіє. Отже, вам потрібно регулярно проводити його заміну.

Особливості масел, призначених для дизельних генераторів:

  • мають у своєму складі багато мийних компонентів і присадок, завдання яких розщепити осад;
  • забезпечують захист стінок циліндрів і поршневих кілець від зносу;
  • можна використовувати мінеральні або синтетичні оливи (останні вирізняються кращими показниками);
  • демонструють високу міцність плівки, що забезпечує агрегату здатність винести підвищені механічні навантаження;
  • допускається використання універсальних олив, які підходять і бензиновому, і дизельному генератору.

У процесі заміни оливи рекомендують міняти масляний фільтр. Але якщо він ще не виробив свій ресурс, тоді обходяться звичайним промиванням. Деякі ремонтники здатні грамотно злити відпрацьований матеріал, залишаючи в картері мінімальну кількість масла. Але гарантії того, що процес пройде ідеально, немає! Тому не варто нехтувати промиванням.

Коли потрібно проводити заміну масла в ДГ (дизельному генераторі)?

Вибирати масло потрібно з урахуванням конструкційних особливостей двигуна і термінів його експлуатації. Бажано, купувати мастильний матеріал, рекомендований виробником. Практика використання показує: можна зменшувати зазначену виробником кількість необхідної оливи в 1,5-2 рази.

Регулярність заміни мастил така:

  • після введення обладнання в експлуатацію (як правило, через 50 мотогодин); під час пробного періоду не запускайте агрегат на максимальних обертах;
  • під час планового і технічного обслуговування: для агрегатів з рідкою системою охолодження - кожні 200 годин, для ДГ повітряного типу - кожні 250 годин;
  • після ремонту, пов'язаного з розбиранням двигуна (частковим або повним), оскільки частинки деталей часто скупчуються у відпрацьованому маслі;
  • завжди заливаємо, коли масло брудне або в ньому присутні сторонні предмети, металева стружка.

Слід знати! Якщо в дизельному генераторі просто потемніло масло між ТО, його не потрібно міняти. Витрата синтетичного мастила в 2 рази менша, ніж мінерального.

Як вибрати мастило для дизельного генератора?

Під час вибору спеціального змащувального матеріалу для ДГ орієнтуйтеся на 4 основні показники: в'язкість, склад, тип двигуна, маркування.

В'язкість

Чим вона вища, тим більше мастило захищатиме деталі агрегату під час тертя. Але ви маєте розуміти, надмірно густому маслу складно проникнути в зазори між деталями. Пам'ятайте, температурний режим пристрою впливає на густоту мастильного матеріалу. Так, чим вища температура, тим нижча густота.

Тип двигуна

Існують 2-тактні та 4-тактні мотори. До них підбирається олива відповідного типу. Наприклад, позначка "2Т" або "II" свідчить про те, що перед вами засіб для двотактного двигуна. Позначення "4Т" говорить про призначення оливи "для 4-тактних моторів".

Склад

Оливи прийнято розділяти на:

  • мінеральні;
  • синтетичні;
  • напівсинтетичні.

У синтетичні оливи додають присадки, які допомагають відкоригувати в'язкість і густоту. Мінеральні масла підходять для нормального температурного середовища (плюсова температура). Якщо буде мороз, матеріал кристалізується, після чого буде потрібна його заміна.

Синтетичні оливи коштують дорожче за мінеральні. Вони ефективніше забезпечують роботу мотора за мінусових температур, мають меншу витрату. Бажаєте заощадити? Віддавайте перевагу напівсинтетичним оливам.

Маркування

Звертайте увагу на маркування оливи. Якщо в ньому присутній символ С, значить, мастильний матеріал призначений для ДГ. Буква S говорить про те, що перед вами засіб для дизельних установок. Побачили позначку S/C? Можете сміливо купувати масло для дизельного генератора, адже воно є універсальним.

Слід знати! Після літери, що відповідає за призначення оливи, йде символ, що характеризує її клас. Краще не купувати мастило з буквами А, В, С, оскільки перед вами суміші низького класу. Для ДГ ідеально підійдуть оливи CD, CE, CF-4.

Під час вибору олив для ДГ звертайте увагу на міжнародні стандарти API (американський стандарт) і SAE (стандарт автоінженерів).

Заливаємо масло правильно

Правильний вибір мастила і коректне обслуговування генератора - ознака того, що ваша техніка служитиме довгі роки. Після зливу відпрацювання і заливання нового масла обов'язково перевірте показники датчика тиску. Вони мають бути в нормі.

Схема заміни масла:

  1. Запускають генератор і прогрівають його до потрібної температури з метою ліквідувати все відпрацювання.
  2. Після зупинки мотора під зливним отвором розміщують відповідний резервуар.
  3. Відкручують пробки. Очікують повного зливу засобу.
  4. Промивають або змінюють масляний фільтр на новий. Заливають куплену рідину в картер.
  5. Запускають мотор на 1 хвилину після заливання. Перевіряють щупом рівень масла.

Іноді індикатор датчика мастильних матеріалів не гасне. У такому разі потрібно кілька разів прокрутити двигун стартером, щоб показник тиску прийшов у норму.

Важливо! Відпрацьоване мастило заборонено виливати. Його потрібно зібрати в ємність і здати в пункти переробки.